Firmy szukają niszy rynkowej dla sprzedaży swoich wyrobów. Często segmentem docelowym są klienci oczekujący wysokiej jakości i specjalnego traktowania. Taką wartość dodaną mogą stanowić opakowania ekskluzywne. W tym wypadku często stosowane są materiały dekoracyjne i specjalne techniki poligraficzne. Tak przygotowany towar do sprzedaży jest łatwo zauważalny przez klienta i można za niego oczekiwać wyższej ceny. Stosując opakowania ekskluzywne, powinniśmy również zwrócić uwagę na dobór odpowiedniego towaru oraz kanałów dystrybucji. Mniejsza liczba możliwości nabycia produktu podnosi jego prestiż i powoduje, że jest on wyjątkowy na tle oferty konkurencji. Strategia marketingowa powinna być dopasowana do promocji takich wyrobów. Tylko w ten sposób można oczekiwać pozytywnych rezultatów działań firmowych. Wymaga to doświadczenia i znajomości rynku dóbr luksusowych oraz kanałów ich dystrybucji.